עץ נוי מוכר, הנמצא במספר פארקים ברחבי מודיעין, הפך לאחרונה לנושא שיחה מרכזי בין הורים בעיר מסיבה שמטרידה לא מעט מהם ‑ הילדים משתמשים בפירותיו כדי להכות זה את זה.
1 צפייה בגלריה
"מסוכן". הפרי של "כסיית האבוב"
"מסוכן". הפרי של "כסיית האבוב"
"מסוכן". הפרי של "כסיית האבוב"
(צילום פרטי)
קראו גם:
העץ, ששמו "כסיית האבוב", מגיע מיבשת אסיה והוא הובא לישראל בראשית שנות השישים של המאה הקודמת. פריחתו יפה, במיוחד בתקופת האביב והקיץ, אבל מסתבר שיש לו גם חסרונות – כך לפחות חושבים תושבים בעיר.
מדובר בפרי הצומח עליו, שאינו פרי מאכל, והבעיה העיקרית מבחינת ההורים היא כי הוא קשיח מאוד ולאחר נשירתו משמש את הילדים למשחק מסוכן.
תושבת העיר שבילתה באחד מגני המשחקים במרכז העיר מספרת כי בתה נפגעה מפרי כזה שהושלך לעברה על ידי ילדים אחרים ששהו בגינה, וזרקו את הפירות זה על זה תוך כדי משחק.
"זה מין מקל קשה, במיוחד כשהוא יבש ונושר, והוא מגיע לאורך של שלושים סנטימטרים, ככה שזה חתיכת מקל מסוכן ובעיקר כואב כשהוא פוגע בך", אומרת האם. "לילדה שלי אמנם לא נגרמה פציעה, אבל היא ספגה מכה חזקה בגב והמקום כאב לה במשך מספר ימים".
סיור בפארקים ברחבי העיר מצביע על כך שעשרות עצים מסוג כסיית האבוב נשתלו בשטחים הפתוחים וכי הפרי הקשיח, המפוזר במקומות רבים על מגרשי המשחקים בגינות, הפך לאטרקציה בקרב הילדים.
"ילדים אוהבים לעשות שטויות ואני לא מוצא בזה שום פסול", אומר תושב העיר, "אבל בהחלט צריך להיזהר, כי כשהילדים מעיפים את הפירות האלה אחד על השני בהחלט עלול להיגרם נזק. בשבועות האחרונים יש לא מעט קבוצות ווטסאפ שכונתיות שהנושא עולה בהן, ובכל מקרה האחריות היא שלנו ההורים להסביר לילדים שזה מסוכן".